Han säger att det bara finns tre ord som är viktiga om man ska lyckas: Våga, Älska, Spring!

Det är bra att föreläsa om framtiden, för den förändras hela tiden och då måste jag också förändras och förbättras. Jag måste hela tiden hålla mig uppdaterad. Det är därför jag inte har EN föreläsning. Jag har många olika att välja på.

För varje uppdrag är unikt. Det gemensamma med alla mina föreläsningar är att de är fokuserade på framtidens möjligheter och grundar sig på mina aktuella tankar och spaningar på trender inom omvärlden och dagens nödvändiga sätt att jobba med marknadsföring, men också för att ge inspiration och nya idéer till dig, om hur DU ska lyckas i framtiden, både privat och på jobbet. Föreläsningarna kan varieras i längd och mixas samman helt efter eget syfte och mål.

 

 

FRAMGÅNG PÅ RIKTIGT

Hur får du organisationen att fatta bättre beslut, bli mer kreativ och få en roligare och bättre stämning? Hur får du ut mesta möjliga av varje person som arbetar där?

Det här en föreläsning som ger dig svaren, tankarna och idéerna om hur framgångsrika företag gjort för att lyckas. Många gamla sanningar slaktas brutalt under den här föreläsningen. Många nya idéer föds och det är en riktig energiboost med många skratt och många klokskaper där landets mest kända trendspanare samlat ihop den senaste forskningen kring ämnet.

Och en sak kan vi lova, du lämnar garanterat rummet med mer hopp om framtiden!

 

VÅGA ÄLSKA FRAMTIDEN – trendspanarens nya manifest

I femton år har Göran Adlén skrivit sina trendrapporter. Många tiotusentals människor har lyssnat på honom. Det här är den senaste rapporten och den handlar mycket om den framtida marknadsföringen, framtidens ledarskap, framtidens arbetsplats och vad som händer när robotarna tar över samhället. Den handlar också om hur man ska lyckas nå framgångar med begränsade resurser.

Detta är en tankeväckande och stundtals hisnande resa när vi möter den helt nya framtiden som Göran presenterar. En framtid som vi kan lära oss att älska eller känna rädsla för. När du lyssnat på den här underhållande och tankeväck- ande föreläsningen kan vi lova att du kommer att våga älska framtiden

 

FRAMTIDENS KOMMUN OCH MYNDIGHET

24/7 är ingen rolig konsultfloskel längre. Det är den realitet som alla kommuner och statliga verk möter idag. Det handlar inte längre om att se sig som myndighet utan som en serviceorganisation. Det handlar om bemötande av kommuninnevånarna och medborgarna. Det handlar om hur man stärker sin konkurrenskraft och blir ett attraktivt varumärke och hur man blir en attraktiv arbetsgivare.

Det här är en skräddarsydd föreläsning för kommuner och statliga verk.
Den handlar om att förstå varför man ska ha en dialog med sina invånare, hur man ska ha den och varför det är så viktigt att vara fokuserad på service och leverera det lilla lilla extra.

 

NÄR DET LILLA LILLA EXTRA BLIR NÅGOT RIKTIGT STORT

– hur du levererar extremservice till dina kunder

Produkter och tjänster blir mer och mer lika. Det blir svårare att
konkurrera med priset. Vad återstår då egentligen? Jo, service.
Men den digitala spelplanen ställer helt nya krav på service. Du måste vara snabbare och du måste vara bättre. Du måste vara tillgänglig på nätet och du får högre och högre krav från en allt mer påläst kund. 53 procent av de som pratar om ett varumärke på Twitter förväntar sig respons inom en timme.

Det här en föreläsning om service som är anpassad för dagens verklighet och vad som händer och förväntas av dig nu. Föreläsningen tar ansats i vad som händer i omvärlden för att sluta hos den enskilda individen. För oavsett alla förändringar så går det inte utan att alla i organisationen känner passion och en vilja att kunden ska älska oss.

 

 

HUR DU BYGGER UPP
ETT SOCIALT VARUMÄRKE

– endagsutbildning

På 10 år har hela marknadsföringen förändrats. Du äger inte ditt eget varu- märke längre, det gör dina kunder. Det ställer helt nya krav på företagen. Men det gäller att sluta att se de sociala medierna som en homogen massa. De är unika kanaler med unika möjligheter.

Detta är en praktisk endagsutbildning riktad till alla företag och organisationer. Göran ger alla sina knep, råd och tips till hur man ska lyckas med de olika sociala nätverken och du får kunskap med dig som du direkt kan omsätta i din verksamhet. Du får lära dig hur du kan använda de olika kana- lerna på bästa och effektivaste sättet. Du får råd och tips på hur du ska mäta dina satsningar för att se när de verkligen ger resultat och du får en utbildning som är anpassad för just din bransch.

Varje utbildning skräddarsys efter deltagarna och har målet att du efteråt ska kunna komma igång med din nya kunskap redan dagen efter.

Se ett klipp om Alla har faktiskt talang Klicka här

 

1509320_10152490108422275_3891901875263678648_n